Logo Styledway rond.png
  • Mail
  • Very-Basic-Plus-icon
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Facebook Icon

5 Tips to get organized at work

August 15, 2017

 

 

Work, work, work, work! Het liefst willen we zo productief zijn als we maar kunnen, in 8 uur 10 uur werk doen en daarnaast nog een sociaal leven hebben. Hoewel ik je niet kan vertellen hoe je uren langer laat duren zonder dat de tijd zich verplaatst, heb ik wel 5 tips om wat productiever te kunnen werken. Because organizing is the key! 

 

1. Sleep

Okay okay, we willen juist dingen doen en niet slapen. Maar een goede nachtrust is echt de basis van een goede werkdag. Je kan meer prikkels aan en hebt weer nieuwe energie om er 8 uur tegenaan te gaan! Bij een goede nachtrust hoort ook het wakker worden, in een van de komende artikelen op STYLEDWAY kun je 5 tips lezen om fijn wakker te worden. So stay tuned for that!

 

2. Clean

Om echt goed en gefocust aan de slag te kunnen moeten afleidende dingen geëlimineerd worden. Zorg voor een fijne, schone en opgeruimde werkplek. Houd je van muziek tijdens het werk? Zorg dan dat je een lange playlist hebt die je aan kan zetten zonder dat je steeds een paar minuten kwijt bent aan het zoeken van een nummer. Houd je van een paar essentials op je bureau, pak deze dan en houd de rest van je werkplek leeg. Op deze manier zijn er minder overbodige prikkels en kun je je focus volledig op je werk leggen.

 

3. To do lists

Hoeveel mensen wel niet aangeven hoe goed dit kan werken, is niet meer bij te houden. Maar inderdaad om georganiseerd en productief te werken is het heel fijn om een to do list te maken. Houd deze kort, met steekwoorden en de hoogst noodzakelijke dingen. Je kan dit eventueel op volgorde van afwerken neer zetten. Probeer taken die in 2-5 minuten gedaan zijn direct te doen en niet op te schrijven. Door je to do list af te werken en af te strepen wat je gedaan hebt krijg je een overzicht van je dag en maak je daarmee meer ruimte in je hoofd vrij.

 

 

4. Take a break

Ja, ja 8 uur achter elkaar werken, dat willen we. Maar als we eerlijk zijn doen we dat niet, and that's okay. Je hebt zo nu en dan een break nodig. Probeer te ontdekken na hoelang jij eigenlijk je concentratie verliest en plan op dat moment een kleine pauze van 5-10 minuten in. Het liefst wil je niet al te veel prikkelende dingen bekijken tijdens je pauze zoals je telefoon, hierdoor heb je niet echt een break aangezien je hersenen nog volop bezig zijn met in zich op te nemen wat er allemaal op dat schermpje gebeurt.

 

5.  Food food food

Als we de hele dag aan het werk zijn gebruiken we energie, deze energie moet ook weer goed aangevuld worden. Ontbijt dus goed, lunch niet te laat (herkenbaar?) en geniet van je diner! Daarnaast kunnen gezonde snacks als een mueslireep of een stuk fruit in je pauzes je ook weer een boost geven. En ja snacks zijn af en toe ook lekker, maar vergeet niet de suikerdip ;).

 

5 tips om georganiseerder en productiever te werken, you can do this! Goodluck en laat me weten als jij nog een goede tip hebt!

 

Heel veel liefde,

Rozemarijn

Please reload

Please reload

  • Bloglovin
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Facebook Icon
  • 82567-inclined-paper-plane